sensio.com.es

Pàgina personal de sensio carratalà beguer. La pàgina té tres parts. La primera part arreplega cançons de ResDeNou, fetes amb pepe garcés. La segona part és una col·lecció de textos, principalment sobre ciència i didàctica. També hi ha una col·lecció de fotografies sobre paratges valencians i diversos temes d’interés. Més avant hi haurà més coses que no convé anticipar perquè el futur és imprevisible.

La gran caiguda de Baumgartner

Felix Baumgartner

Felix Baumgartner es va deixar caure des de l’estratosfera, d’uns 40 kms d’altura. Havia pujat-hi amb un globus d’heli.

El cas fon que, només en deixar-se caure, Felix Baumgartner va captar l’atenció de tot el món.

Molta gent va passar les últimes hores de la vesprada del 14 d’octubre de 2012 mirant si caia o no, si superaba la velocitat del sò i si arribava a terra sencer.

Inesperadament, ens ha obert un nombre considerable de possibil·litats d’aprendre: les característiques de l’atmòsfera, la caiguda de greus en funció de la gravetat, la necessitat d’aire per a control·lar la posició durant el vol, el fet de pujar un globus prou buit i observar com augmentava el seu volum mentre ascendia, la mínima densitat de l’heli, la necessitat d’un tratge pressuritzat, l’efecte del fregament sobre la velocitat, les reaccions fisiològiques associades a grans variacions de velocitat i moltes coses més han passat durant cinc minuts de ser ingredients arrecerats a les aules a formar part d’un inoblidable espectacle mundial amb pretensions científiques.

I tot amb el patrocini d’una marca de beguda no aconsellada per a escolars.

Comenta

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *